Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza vlivů na reklamu na trhu s doplňky stravy
Jandáková, Pavla ; Dvořák, Václav (oponent) ; Kopřiva, Jan (vedoucí práce)
Tématem předkládané diplomové práce je analýza legislativních vlivů na reklamu. Kromě obecné úpravy reklamy je práce zaměřena především na regulaci reklamy doplňků stravy. Na konkrétních příkladech jsou uvedeny rozbory možných nedostatků. Tato práce řeší také postup tvorby reklamy a její legislativní kontroly na marketingovém oddělení společnosti VALOSUN a.s.
Nekalé obchodní praktiky uplatňované vůčí spotřebitelům se zaměřením na děti
Chodorová, Eliška ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Josková, Lucie (oponent)
Nekalé obchodní praktiky uplatňované vůči spotřebitelům se zaměřením na děti Abstrakt Diplomová práce se zabývá nekalými obchodními praktikami uplatňovanými vůči spotřebitelům se zaměřením na děti. Cílem této práce je přiblížit právní úpravu ochrany dětí, jako zvláště zranitelné skupiny spotřebitelů, před nekalými obchodními praktikami a zanalyzovat, zda se dětem, jako zvláště zranitelné skupině spotřebitelů, dostává účinné ochrany před nekalými obchodními praktikami, a to zejména na národní úrovni. Jako hlavní metoda při zpracovávání diplomové práce byla zvolena rešerše odborné právní literatury, právních předpisů a judikatury českých i zahraničních soudů. Na základě nabytých informací s použitím výkladových metod, a to zejména jazykových, logických a systematických, došlo k následnému zobecnění hlavních i dílčích závěrů. Diplomová práce je rozdělena na úvod, závěr a pět hlavních kapitol, které jsou dále členěny na podkapitoly. V první kapitole jsou vymezeny základní pojmy se zaměřením na děti jako skupinu zvlášť zranitelných spotřebitelů. Druhá kapitola je věnována obecnému vymezí nekalé obchodní praktiky popsáním tzv. třístupňového testu nekalosti. Třetí kapitola je zaměřena na agresivní obchodní praktiku nabádání dětí ke koupi. Její stěžejní část je věnována rozboru konkrétních soudních rozhodnutí,...
Nekalé obchodní praktiky při distančním sjednávání spotřebitelských smluv
Řezníčková, Nikola
Tato bakalářská práce se zabývá nekalými obchodními praktikami, které podnikatelé používají vůči spotřebitelům při sjednávání spotřebitelských smluv komunikačními prostředky na dálku. Rešeršní část je věnována především právní úpravě této problematiky a organizacím hájícím spotřebitelova práva. Analytická část je věnována konkrétním příkladům z praxe, na základě kterých je vytvořeno závěrečné doporučení k minimalizaci nežádoucích ekonomických dopadů na spotřebitele a rizik spojených s uzavíráním smluv distančním způsobem.
Komunitární právo proti nekalé soutěži
Nathanielová, Nicole ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Černá, Stanislava (oponent)
Resumé Komunitární právo proti nekalé soutěži Účelem mé diplomové práce byla analýza evropské právní úpravy nekalé soutěže, její aplikace Soudním dvorem Evropské unie a implementace v českém právu. Tato práce sestává ze šesti kapitol, přičemž první kapitola je věnována obecnému výkladu a definici nekalé soutěže včetně jejích subjektů. Druhá kapitola se zabývá pozadím a vývojem harmonizačního procesu práva nekalé soutěže na evropské úrovni a shrnuje současně platné a aplikovatelné směrnice. Zabývá se také krátkým pojednáním o příslušné české úpravě, do které byly implementovány tyto evropské směrnice. Obsahem třetí kapitoly je pojem klamavé reklamy dle úpravy ve směrnici 2006/114/ES. První část této kapitoly se zabývá definicí klamavé reklamy, druhá část popisuje přístup Soudního dvora Evropské unie v jeho rozhodovací praxi. Třetí část se zabývá českou právní úpravou klamavé reklamy, přičemž lze uzavřít, že česká úprava je dostačující vzhledem k požadovanému evropskému standardu bez nutnosti další implementace. Čtvrtá kapitola se zabývá srovnávací reklamou a je rozdělená do tří hlavních částí. První část obsahuje shrnutí podmínek přípustnosti srovnávací reklamy. Druhá část se věnuje rozhodnutí Soudního dvora Evropské unie v souvislosti se srovnávací reklamou. Třetí část obsahuje implementaci srovnávací...
Evropské právo proti nekalé soutěži
Kaštánková, Jitka ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Čech, Petr (oponent)
Evropské právo proti nekalé soutěži Abstrakt Tato diplomová práce se zabývá evropským právem proti nekalé soutěži, přičemž jejím hlavním cílem je poskytnout srozumitelný přehled unijního práva, jenž je v tomto směru reprezentován dvěma stěžejními směrnicemi. Těmi jsou směrnice o nekalých obchodních praktikách, která se soustředí na úpravu vztahů mezi obchodníkem a spotřebitelem, a směrnicí o klamavé a srovnávací reklamě, která prezentuje úpravu vztahů mezi obchodníky navzájem. Sféru nekalé soutěže bohatě doplňuje judikatura Soudního dvora EU, které je věnován značný prostor, neboť je svým výkladovým významem zcela nepostradatelná. Práce je rozdělena do několika kapitol. V kapitole následující po úvodu jsou poskytovány stručné definice nekalosoutěžních pojmů jako je soutěž nebo průměrný spotřebitel. Ve třetí kapitole je zohledněn historický vývoj nekalé soutěže na unijní úrovni, jenž přímo ovlivňuje národní právní úpravy. Z tohoto důvodu bylo do kapitoly čtvrté zařazeno krátké pojednání o nekalé soutěži pohledem nejnovějšího občanského zákoníku. Otázky vztahující se ke spotřebiteli a ochraně jeho zájmů jsou v současnosti považovány za natolik významné, že došlo k jejich vydělení do samostatné čtvrté kapitoly. Důvodem zůstává větší přehlednost a zdůraznění jejich významu, ačkoliv je spotřebitelská...
Veřejnoprávní regulace obchodních praktik
Ptáčková, Marta ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Josková, Lucie (oponent)
RESUMÉ Cílem této práce je prozkoumat vysoce aktuální téma: veřejnoprávní regulaci obchodních praktik zacílených na spotřebitele s ohledem na evropské a správní právo. Pro dosažení tohoto cíle je práce rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola se zabývá samotným pojmem obchodní praktika z hlediska jazykového i právního a jeho společenským významem, který podnítil potřebu jeho regulace formou práva. Druhá kapitola se zabývá teoretickou otázkou rozdělení práva podle metody jeho právní regulace na právo soukromé a veřejné. Tato teoretická část je stěžejní pro analýzu implementace směrnice 2005/29/ES. Samotná směrnice je potom analyzována v třetí části, a to především z hlediska její působnosti a základních koncepcích, na kterých staví. Čtvrtá kapitola je věnována tuzemské právní úpravě nekalých obchodních praktik. V této části je provedena komparace textu směrnice 2005/29/ES se zněním zákona o ochraně spotřebitele, stejně jako zhodnocení systému dozoru a sankcí, s čímž souvisí právní úprava tzv. předváděcích akcí, během kterých je často porušen zákaz použití nekalých obchodních praktik. Vzhledem k implementaci směrnice do zákona o regulaci reklamy je v jedné kapitole rozebrána problematika reklamy jakožto nekalé obchodní praktiky. Závěrečná kapitola se zabývá otázkou soukromoprávního aspektu nekalých...
Evropské právo proti nekalé soutěži
Hobzová, Anna ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Eichlerová, Kateřina (oponent)
Evropské právo proti nekalé soutěži Tato diplomová práce se zabývá úpravou evropského práva proti nekalé soutěži ve Směrnici o nekalých obchodních praktikách a o klamavé a ve Směrnici srovnávací reklamě. Cílem práce je podat ucelený výklad těch oblastí práva proti nekalé soutěži upravených těmito směrnicemi s ohledem na vybranou judikaturu Soudního dvora Evropské unie, dalším dílčím cílem je zhodnocení úspěšnosti transpozice této úpravy do českého práva. Práce je po úvodu rozdělena do šesti kapitol. První kapitola stručně vymezuje postavení práva proti nekalé soutěži v systému práva, vykládá základní pojmy a popisuje roli Soudního dvora Evropské unie. Druhá kapitola se věnuje vývoji práva proti nekalé soutěži na unijní úrovni. Kapitola třetí je věnována klamavé reklamě a její úpravě ve Směrnici o klamavé a srovnávací reklamě, kapitola čtvrtá se pak věnuje reklamě srovnávací upravené stejnou směrnicí. Kapitola pátá se zabývá nekalými obchodními praktikami obchodníků vůči spotřebitelům tak, jak jsou upraveny ve Směrnici o nekalých obchodních praktikách. V rámci těchto kapitol dochází k rozboru dané problematiky i za pomoci judikatury Soudního dvora Evropské unie. Stejně tak je ve všech těchto kapitolách věnována podkapitola hodnotící odpovídající českou právní úpravu. Kapitola šestá se konečně zabývá...
Možnosti ochrany spotřebitele při jednostranně zaměřené kontraktaci ve finančním sektoru
Bažant, David ; Liška, Petr (oponent)
Možnosti ochrany spotřebitele při jednostranně zaměřené kontraktaci ve finančním sektoru Abstrakt Tato rigorózní práce analyzuje problematické prvky jednání spotřebitelů s podnikateli ve finančním sektoru. Téma si autor vybral pro trvalou aktuálnost dané problematiky a možné dopady na každého z nás při uzavírání smluv o finanční službě. Významná nerovnováha smluvních stran přináší rizika zneužití postavení silnější strany a získání nepřiměřené výhody. Právní řád usiluje o částečné vyrovnání této nerovnováhy pomocí právních institutů na ochranu spotřebitele. Zákonodárce se snaží zabránit nežádoucím jevům, k nimž v minulosti docházelo a stále se objevují, a to zásahem do soukromoprávních vztahů kvůli veřejnému zájmu na ochraně spotřebitele. Cílem této práce je poskytnout přehled o dostupných možnostech ochrany spotřebitele a porovnat, které právní instituty jsou pro spotřebitele nejefektivnější. Práce vychází primárně z rozboru textu právních předpisů a odborných publikací, koncepčních dokumentů připravených v rámci Evropské unie, srovnává implementaci evropských směrnic a přístup soudů ve vybraných členských státech při přezkumu zneužívajících ujednání. Dále jsou uvedeny praktické příklady protiprávních situací, k nimž ve finančním sektoru dochází a které byly zjištěny nejen v průběhu praxe autora, ale i při...
Soukromoprávní a veřejnoprávní aspekty podomního prodeje
Veverková, Svatava ; Frinta, Ondřej (oponent)
Předložená diplomová práce se zabývá soukromoprávními a veřejnoprávními aspekty, které jsou specifické pro podomní prodej. Jejím hlavním cílem je komplexní analýza těchto aspektů, přičemž velký důraz je kladen na problematiku ochrany spotřebitele. Práce dále zkoumá nedostatky právní úpravy de lege lata v teoretické rovině i v aplikační praxi a tyto nedostatky konfrontuje s návrhy de lege ferenda.
Spotřebitelské smlouvy uzavírané mimo obchodní prostory podnikatele
Milotová, Lucie
Bakalářská práce se zabývá problematikou smluv uzavíraných mimo obchodní prostory podnikatele, konkrétně podomním prodejem a předváděcími akcemi. Jsou zde popsány instituce ochrany spotřebitele, aktuální právní úprava, informační povinnosti, nekalé obchodní praktiky, reklama, možnosti odstoupení od smlouvy a dále jsou zde uvedeny výsledky kontrol, které provádí České obchodní inspekce. Nechybí ani zhodnocení pozvánek, které prodejci zasílají zákazníků. Jsou zde uvedeny konkrétní příklady smluv uzavíraných mimo obchodní prostory podnikatele, kdy prodejci využili nekalých obchodních praktik. Na tomto základě byla vytvořena doporučení, jak v této oblasti podnikat.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.